Testează-ţi IQ-ul în nutriţie!

www.tontisko.com

Era meselor îmbelşugate a apus demult. Se pare ca fiecare zi ne aduce o revelaţie în privinţa alimentelor care formează o dietă sănătoasă. Mănâncă asta, evită aia.. Nu sunteţi singurii copleşiţi de volumul de informaţii pe tema alimentaţiei sănătoase.

Mania mâncărurilor la modă este efemeră, dar dezvoltarea unui bun simţ al nutriţiei poate dura multă vreme.

Cât de mult te pricepi la alimentaţia sănătoasă? Completează acest chestionar pentru a afla informaţiile de bază despre nutriţie.

Alimente care îngraşă

1.Asociaţi următoarele grupe de mâncăruri cu tipul de grăsime pe care o conţin:

  • Unt, brânză, carnea de vită din hamburgeri = Grăsime monosaturată
  • Avocado, nuci, ulei de măsline = Grăsime polinesaturată
  • Peşte, seminţe, ulei de soia  = Grăsime saturată
  • Margarină, drojdie, produse de panificaţie = Grăsime hidrogenată

2. Potrivit Ghidului Dietetic pentru americani, apărut în 2005, consumul zilnic de grăsimi ar trebui să fie de:

A. 0 până la 10 la sută din consumul zilnic de calorii

B. între 10 şi 20 la sută din consumul zilnic de calorii

C. între 20 şi 35 la sută din consumul zilnic de calorii

D. peste 35 la sută din consumul zilnic de calorii

  1. Potriviţi fiecare termen cu definiţia corectă:
  • Fără grăsime  = 0.5 grame de grăsimi sau mai puţin
  • Nivel scăzut de grăsimi = Jumătate sau mai puţin din cantitatea maximă de grăsimi
  • Nivel redus de grăsimi  = Până la 25 la sută din cantitatea maximă de grăsimi zilnică
  • Slab = Mai puţin de 10 grame, grăsime totală, respectiv 4.5 grame, grăsime saturată
  • Cantitate uşoară de grăsimi = Trei grame sau mai puţin
  1. Corpul nostru are nevoie de grăsimi dietetice pentru a putea asimila anumite vitamine. Care dintre următoarele vitamine se dizolvă în grăsimi? Care în apă?

A. Vitamina A

B. Vitaminele B

C. Vitamina C

D. Vitamina D

E. Vitamina E

F. Vitamina K

  1. Adevărat sau Fals: Dacă eticheta susţine că produsul nu conţine grăsimi hidrogenate, atunci aşa este.

 

Cunoştiinţe nutriţionale

1. Adevărat sau fals: Legumele albe au o valoare nutriţională mică; doar legumele puternic colorate au valori nutriţionale extrem de mari.

2.Care dintre mâncărurile următoare conţin cea mai mare canditate de fibre?

A. ½ de cupă de fasole coaptă / dovleac copt

B. Carnea de curcan

C. O porţie de fulgi de ovăz

D. O cupă de căpşuni

3. Adevărat sau fals: Lactatele slabe sau cu conţinut zero de grăsimi au mai puţin calciu decât lactatele grase?

 

Sărurile

1. Care dintre următoarele cantităţi de sare reprezintă maximul pe care un adult o poate consuma într-o zi?

A. Un sfert de linguriţă

B. O jumătate de linguriţă

C. O linguriţă

D. O lingură

2. Care dintre următoarele mâncăruri conţin sare fără să ştim?

A. Micul dejun cu cereale

B. Sosul salatelor

C. Conservele cu fasole

D. Sosul de grătar

E. Toate

2. Deoarece este produsă cu ajutorul sării, brânza poate conţine cantităţi surprinzătoare de sare. Alăturaţi fiecare produs cu cantitatea de sare pe care o conţine.

  • Brânză amestecată          = 454 milligrame
  • Feta                                    =  376 milligrame
  • Parmezan                          = 176 milligrame
  • Şvaiţer                                =  54 milligrame
  1. Care dintre următoarele minerale diminuează efectele sării?

A. Magneziu

B. Calciu

C. Potasiu

D. Fier

 

Mărimile porţiilor

  1. Specialiştii în diete folosesc de obicei un pachet de cărţi drept etalon pentru o porţie de carne, spre exemplu. Adevărat sau fals:

Sucul de fructe poate substitui porţia zilnică necesară de fructe.

2. Adevărat sau fals: Pentru a rămâne hidratat, corpul uman are nevoie de cel puţin doi litri de apă pe zi.

3. Cum putem măsura corect porţia de băuturi alcoolice consumate zilnic?

A. 180 mililitri bere, 180 mililitri vin, 30 mililitri băuturi spirtoase

B. 300 mililitri bere, 150 mililitri vin, 15 mililitri băuturi spirtoase

C. 330 mililitri bere, 150 mililitri vin, 40 mililitri băuturi spirtoase

D. 450 mililitri bere, 330 mililitri vin, 90 mililitri băuturi spirtoase

 

Cultura generală în privinţa sănătăţii

  1. Calciul ajută la fortificarea structurii osoase dar în combinaţie cu alte substanţe nutritive.
    Care dintre următoarele substanţe ajută la asimilarea calciului?

A. Seleniu

B. Vitamina D

C. Vitamina K

D. Potasiu

  1. Adevărat sau fals: Femeile şi bărbaţii au nevoie de cantităţi egale de fier.
  1. Adevărat sau fals: Alergiile la mâncăruri sau intoleranţa la mâncăruri înseamnă acelaşi lucru.
  2. Cât durează până când stomacul îi poate spune creierului că s-a umplut?A. 10 minuteB. 20 minuteC. 45 minuteD. 60 minute
  1. Adevărat sau fals: Intervalul de 30 până la 60 de minute după masă este ideal pentru exerciţii fizice.

Răspunsurile corecte, precum si alte informații si sfaturi esențiale în nutritie le găsiți pe DoctorAS.

Adaugă comentariul tău:

Mesaj:

Promovează dreptatea!