Raiffeisen Bank, impoliteţe şi parteneriate înşelătoare

Raiffeisen Bank, condusă cu morgă şi eficienţă de olandezul van Groningen, este a treia mare intituţie bancară din România, cu active de peste 5 miliarde de euro şi un profit frumuşel care, an de an, sare de 50-60 de milioane de euro. Cea mai mare parte a profitului merge către Austria, ţara-mamă a băncii. Menţionăm asta nu că ne-ar deranja cumplit, ci doar punctăm pentru că o parte din acea sumă ar putea fi folosită pentru instruirea angajaţilor. Dacă BCR şi BRD sunt blamate pentru mişculaţiile pe care le fac la credite şi comisioane, la Raiffeisen Bank România nemulţumirile sunt generate de calitatea serviciilor.

Cele mai multe acuzaţii la adresa acestei bănci sunt pe teme de indisciplină, cu angajaţi nervoşi sau nepăsători.
Într-una dintre reclamaţiile online la adresa Raiffeisen, o clientă dezvăluia că a fost ameninţată cu executarea silită pentru o datorie de 7 (şapte franci elveţieni) şi o restanţă de 35 de zile.

Ameninţarea cu executarea silită

Iată cazul:
”Am făcut în urmă cu aproape 5 ani un credit ipotecar ce avea o rată de 600 de franci elveţieni. În acea perioadă lucram şi eu, şi soţul şi din ambele salarii ne permiteam să plătim rata şi să trăim cât de cât decent. A venit pe lume şi micuţul Vlad, iar eu am rămas acasă în concediu maternal. Apoi a venit criza şi veniturile au scăzut, iar rata la bancă a crescut. Nu ştiu cum s-a întâmplat, dar de la 4,9% s-a ajuns la 6,4%. În fine, cert este că am avut într-o perioadă mai multe cheltuieli şi mai puţine venituri, astfel că nu am plătit o rată la data scadentă. Ne-am forţat apoi şi fix când se împlinea o lună de la scadenţă, soţul meu a mers să achite rata. Casiera de la Raiffeisen a luat cei 600 CHF (valoarea lor în lei), dar nu a dorit să-i comunice soţului suma exact de plată, iar de un grafic de rambursare nici nu a vrut să audă. Pe motiv că el este „doar” codebitor şi nu titularul contractului. O mică paranteză: am citit apoi contractul şi am descoperit că acea casieriţă şi-a bătut joc de soţul meu, deoacere în calitatea de codebitor are fix aceleaşi drepturi şi obligaţii ca titularul. Deci trebuia să primească răspunsul solicitat şi graficul. Din păcate, indolenţa femeii sau proasta organizare şi comunicare a Raiffeisen Bank ne-a făcut necazuri mari. Pentru că după câteva zile de la acel episod, un domn tereibil de nervos de la Raiffeisen m-a anunţat că figurăm cu o restanţă de 7 CHF şi că am depăşit o lună şi că dacă nu achităm rapid ne execută silit. Bineînţeles, lucrurile s-au aranjat ulterior, dar a rămas acea spaimă în relaţia cu banca. Ori, cred eu că nu este normal aşa ceva”.
Un grup destul de numeros de români nemulţumiţi de Raiffeisen Bank reclamă faptul că această instituţie îi implică în parteriate pe care nu le doresc şi ajung să plătească pentru servicii de care habar nu au. Pe scurt, este vorba despre companiile de asigurări care primesc de la bancă datele personale şi apoi te stresează să închei diverse poliţe. Un singur „Da” dacă ai spus (convorbirea este înregistrată) şi te trezeşti că din cont ţi se opresc, lună de lună, sume pe care le-ai cheltui altfel.

Parteneriatele şmechere cu firmele de asigurări
Iată un caz:
”Sunt client Raiffeisen. Acum câteva luni, am fost sunat pe mobil de un agent de asigurări de la firma Alico, care mi-a propus să fac o asigurare de viaţă.Nu am confirmat. De fapt, nu am dat niciun răspuns clar atunci, dar ei mi-au făcut acea asigurare, de care am aflat în iuanuarie 2012. Şi aşa am descoperi că în ultimele 10 luni din contul meu au fost reţinuţi câte 30 de ei. Este o mare nesimţire şi un lucru fraudulos, deoarece eu nu mi-am dat acordul la aceasta asigurare, mai mult nu am semnat o poliţă sau vreun contract. Am contactat un reprezentant al firmei Alico, care mi-a spus că este un alt tip de asigurare care nu necesită semnarea unei poliţe. Totodată mi-a adus la cunoştinţă că asigurarea a fost valabilă din momentul în care am acceptat convorbirea telefonică cu agentul care m-a sunat. Îmi exprim marea nemulţumire că mi s-a violat contulşi vreau să-mi recuperez şi banii care mi-au fost furaţi din cont!”

Voi ce probleme aveţi cu banca?

Din serialul DICTATURA BĂNCILOR citiţi şi:

Dacă sunteţi de acord cu campania noastră, daţi un like pe Facebook. Mulţumim!

Dan Micu

 

13 Comentarii la “Raiffeisen Bank, impoliteţe şi parteneriate înşelătoare”

  1. herodot says:

    Celor de la Raiffeisen nu le prea place sa iasa in fata. BIne ca mai amintiti voi, din cand in cand, ca sunt si ei niste nemercnici! Multumim!

  2. PreaFrumoasa says:

    Mie dor de o Romanie curata fara tepari si banci hraparete!

  3. bogdan says:

    Raiffeisen are angajati cu nasul pe sus. Pe mine m-au sunat sa-mi faca capul calendar cu overdraft, mi-au trimis si scrisoare acasa, ca e pre aprobat, ca-s toate bune si cand m-au convins sa-l fac, mi-au zis ca nu se poate sa-l mai fac ca nu ma incadrez cu veniturile din cauza unei rate la casa. Niste imbecili.

  4. ClaraMatei says:

    Asta cu parteneriatele mincinoase se intampla si prin alte parti. Raiffeisen nu este singura banca.

  5. Mihaela says:

    Am deschis un cont la ei pentro o firma nou infiintata – in 29,05.2012. Mi-au spus ca 3 luni nu mi se percepe nici un comision de administrare a pachetului-pachet promotional.
    Am fost sfatuita sa folosesc primele 3 luni pachetul cel mai scump de 80RON iar la inceputul lui august ca vin sa-l schimb. (desi trebuia sa fie promotional si luna august)
    Prima luna mi-au luat acest comision de 80RON, i-am anuntat – am discutat cu reprezentantul de IMM care este pe langa acest job….. Mi-au zis ca persoana de la giseu- Balaci Delia a facut o setare gresita si ca se rezolva daca nu imi da banii de la ea din buzunar.
    A doua luna la fel.
    Nici dupa 3 luni nu am primit banii inapoi. Responsabilul de operatiuni de la sucursala din Timisoara nu raspunde la telefon. Am sunat la Bucuresti si astept sa se rezolve. Nici macar scuze sa-si ceara, ce sa mai zic sa rezolve.
    Nu va recomand aceasta banca

  6. Marlen says:

    Raiffeisen este banca cu cea mai mare bataie de joc din cate banci am vazut. Am aplicat la ei pentru un credit ipotecar, m-au tinut 2 LUNI in care mi-au cerut cate un act pe saptamana, m-au asigurat ca totul e ok, ca dupa 2 luni sa-mi refuze creditarea fara un motiv anume. Atata bataie de joc nu am intalnit la nicio banca! Evitati Raiffeisen cat puteti! Eu una asa o sa fac. Mi-am retras de la ei tot, am desfiintat si contul firmei mele si cele personale. Eu inteleg sa te refuze o banca, dar sa aiba bunul simt sa-ti spuna intr-o saptamana, maxim doua, NU IN DOUA LUNI!

  7. client raiffeisen dat afara in suturi ieri says:

    Am blocat cardul de pensie unchiului meu din USA acum 3 saptamani, dupa ce i l-am trimis prin posta si nu a ajuns, apoi am intrebat la banca ce imi trebuie sa-l redeschid si m-am trezit ca dupa ce mi s-a spus sa aduc procura simpla, de la notariat – operatiune care-a durat si ea 3 saptamani – si dupa ce la SUCURSALA DRUMUL TABEREI mi s-a spus alaltaieri ca procura e in regula, deci ne apucam de completat documente (care-au durat 2 zile), aseara m-au dat in suturi afara din banca, la sfarsitul operatiunii, spunandu-mi ca de fapt procura nu este valabila fara POSTILA CONFORM CONVENTIEI DE LA HAGA (o chestie care se cere la tranzactii imobiliare, reprezentari la mosteniri si alte operatiuni de acest fel, dar care pana acum nu s-a cerut la ridicare pensie/card pensie si alte drepturi legate de pensie).

    Pentru ca am indraznit sa ripostez si sa incerc sa apar dreptul unchiului meu de a avea acces la proriii lui bani din contul Raiffeisen, mi s-a vorbit mizerabil, iar atunci cand am explicat ca vreau sa incerc macar sa-i transfer banii DIN CONTUL LUI RAIFFEISEN IN CONTUL LUI WELLS FARGO a tipat o fatuca (probabil sefa sucursalei) la mine, spunandu-mi “NU MA INTERESEAZA CUM A FOST PANA ACUM, DAR AZI, 24 IULIE, AICI, PROCURA NU ESTE VALABILA, DECI NU SE POATE FACE NICIO OPERATIUNE” – adica nu pot sa semnez o hartie prin care transfer banii unchiului meu DIN CONTUL LUI IN CONTUL LUI!

    Mai era vorba si despre procura matusii mele din USA, pentru care voiam sa deschid cont pentru pensie si, evident, mi s-a comunicat ca nu se poate fara apostila Haga, dupa ce, initial, mi se spusese ca e nevoie de procura simpla, apoi se verificase procura, mi se comunicase inca o data ca e in ordine, drept pentru care am completat toate actele, timp de 2 zile, ca la final sa mi se comunice ca nu se poate fara apostila Haga.

    De fapt, Raiffeisen DA SOLUTII DIFERITE PENTRU SITUATII SIMILARE, in functie doar de starea de spirit, dispozitia si nivelul de exces de zel al fiecarui reprezentant al departamentului JURIDIC. Dupa ce le-am spus de 5 ori ca stiu foarte sigur ca s-au rezulvat astfel de situatii cu procuri simple, aceeasi duduie agresiva care m-a dat afara din banca m-a intrebat DE UNDE STIU. Tocmai ii spusesem de 5 ori care sunt sursele mele de informatie, si-i spusesem de fatza cu toata lumea, dar, ca la un interogatoriu, ea sustinea ca nu-i spusesem pana atunci absolut nimic legat de acest subiect. Partea asta a problemei nu stiu cum s-o explic. Poate s-a inregistrat pe camerele video discutia si poate-mi explica cineva de ce s-a ajuns la aceasta situatie jenanta, pentru o incercare de a recupera niste bani blocati tot de mine intr-un cont Raiffeisen.

    Cand am intrebat, la final, cine plateste dobanda la banii care stau deja blocati de 3 luni in cont si vor mai sta cel putin 2 pana vine procura apostilata Haga – operatiune lunga si costisitoare care nu e necesara in situatii de acest fel decat daca juristul sufera de exces de zel – aceeasi duduie a tipat la mine si mi-a spus NIMENI: CONFORM CONTRACTULUI PE CARE L-A SEMNAT, EXISTA O DOBANDA MINIMA SI BANCA NU SUPORTA NICIO DESPAGUBIRE LA ACESTE CARDURI. TREBUIA SA STIE ASTA CAND A SEMNAT CONTRACTUL!

    Imi pare foarte rau ca nu aveam reportofonul la mine ieri, dar cred ca le mai fac o vizita azi, in cursul zilei, sa reeditez cosmarul, ca sa-l pot inregistra.

  8. Cornel brat says:

    Este banca cu cele mai jenante raspunsuri la cererile clientilor sai, doar cand raspund sesizarilor, altfel, nu au habar de raspunsuri la obiect. Ma uit la ei ca la “Caruta cu prosti” …….insa cel mai bine a fost sa vad fata aefei agentiei cand i-am cerut sa inchidem contul din motive nemultumitoare la adresa “profesionistilor” din centrala lor. S-a scuzat pentru ei cum ca “prostia nu are cum s-o rezolve”……..a fost singura corecta. Restul doar niste functionarasi care pentru mine au incalcat LEGEA, si in continuare clientii sunt abuzati

  9. AlinaV says:

    Sefa agentiei Raifeissen Drumul Taberei este prototipul parvenitei. Stie sa vorbeasca frumos numai pana la semnarea contractului, dupa care schimba placa, si da dovada de cel mai de joasa speta taranism si aere de superioritate fata de clienti. Au mari probleme acolo, mi-as dori sa nu mai mearga nimeni la ei…Atentie la programul Prima Casa…la noi a durat 3 LUNI, fata de 3 saptamani. Nu mergeti acolo, chiar daca alegeti Raifeissen, mergeti la alta sucursala.

  10. Sebastian says:

    Am avut experiente neplacute la Raiffeisen. Una din ele a fost la Agentia Delfinului din Sos. Pantelimon. nr.254. Mama mea avea un cont la termen la Raiffeisen iar eu eram imputernicit sa fac orice operatiuni in contul mamei mele. Am fost astazi 18 mai 2014 la Raiffeisen Delfinului in jurul orei 16:00, cu intentia de a imi schimba datele de identitate in acel cont unde sunt imputernicit, deoarece actul de identitate pe care il aveau in sistem era expirat si am facut unul nou. Aceasta procedura trebuia sa dureze mai putin de 5 minute. M-am dus la ghiseu unde dna Izabela, asa s-a recomandat cand I-am cerut numele si din pacate nici unul din angajati nu poarta ecuson cu numele lor, dupa mari eforturi la computer datorate cred crasei incompetente, m-a anuntat la inceput ca nu poate gasi contul, cu toate ca ii dadusem si o factura primita de la banca cu toate informatiile necesare. Dupa mari eforturi a reusit performanta de a gasi contul respectiv dar ajuns la concluzia ca habar nu avea cum sa schimbe datele mele de identitate si atunci am inceput sa ma intreb daca era asa de neinstruita, de ce lucra la acel ghiseu. Pe un ton rastit si obraznic mi-a spus ca trebuie sa astept la colega ei de la unul din cele doua birouri. In timp ce asteptam la acel birou, am constatat ca dna Izabela trata cam toti clientii cu aceeasi
    obraznicie si lipsa de profesionalism. Clientul pe care l-a servit imediat dupa mine a plecat pe usa bancii bombanind: Ce banca de…La urmatorul client a ridicat vocea si i-a tras un perdaf de nu se mai oprea. Am ramas socat vazand ca asa un comportament este aceptabil la Raiffeisen Bank, unde aptitudinile de customer service se pare ca nu exista.
    Dupa ce am mers la colega ei la care fusesem trimis, am asteptat in total 35-40 minute, cand mi s-a comunicat de la acel birou ca va mai dura destul de mult pana voi putea efectua banala operatiune de a da bancii informatiile noului meu act de identitate care ar fi trebuit sa ia doar 5 minute. Dezamagit si satul de atitudinea si ineficienta celor de la Raiffeisen am plecat fara a rezolva nimic. M-am oprit la Pireus Bank, chiar alaturi, unde trebuia sa fac aceeasi modificare de date de identitate si unde am rezolvat in 5 minute.
    Vreau sa mai adaug ca nimeni din cadrul acelei filiale nu si-a cerut scuze nici macar o data pentru ca nu au reusit sa ma ajute sau pentru timpul lung de asteptare. Atata lipsa de respect si de instruire relatii client este
    ceva de neimaginat intr-o tara civilizata e clar ca managerii si trainerii de la biroul central nu isi faci datoria de a instrui angajatii de la filiale.
    Am mers acasa unde am trimis prim email or reclamatie la biroul central Raiffeisen. Dupa vreo saptamana, nu primisem un raspuns la sesizarea facuta. Am mai trimis un email reamintindu-le ca asteptam un raspuns. Abia pe 6 iunie, deci cam 18 zile dupa ce facusem sesizarea am primit un raspuns de la cineva pe nume Valentina Mirea de la departamentul Complaints Management Raiffeisen. Erau niste scuze penibile in ceea ce priveste timpul lung de asteptare pe care l-am intampinat la filiala Delfinului. Nu era nici o mentiune despre vreo masura pe care o vor lua pentru a scurta timpul de asteptare la acea filiala. Nu era nici o mentiune despre obraznicia angajatei de la Delfinului, desi au camere de luat vederi in acea filiala si puteau cerceta arhiva pentru a se face o investigatie si a o sanctiona si reinstrui. In consecinta am trimis inca un email Valentinei Mirea de la Complaints Management Raiffeisen rugand-o sa adreseze profesional sesizarile mele sa investigheze ce s-a intamplat si sa ofere solutii nu doar o simpla scuza, pentru ca altfel problemele se vor repeta. Bineinteles ca de atunci nu am mai primit nici un raspuns de la ei.
    Asta denota or crasa incompetenta si o totala lipsa de interes chiar la nivelul biroului central Raiffeisen. Nu au nici un respect pentru clienti si nici o dorinta de a rezolva problemele clientilor. De atunci mama mea si-a inchis toate conturile avut la aceasta banca, transferand banii la o alta banca competitoare, care ne trateaza cu respect. Nici eu nici familia mea nu vom mai apela la serviciile acestei banci care isi trateaza clientii cu nesimtire si nepasare.

  11. john says:

    la agentia mioveni nu se practica la cunostinte foaia de schimb valutar?

  12. John says:

    Îmi cer scuze nu despre agenția raiffeisen era vorba

  13. john says:

    imi cer scuze nu era vorba de agentie raiffeisen

Adaugă comentariul tău:

Mesaj:

Promovează dreptatea!