Neprofesionalismul celor de la centrele de suport tehnic

Sute de absolvenți de liceu la seral sau de facultăți particulare la ID s-au aciuat prin Bucureşti şi ajung să se întreţină prestând prost la joburi de doi lei. Ofertele sunt destule, dar pentru că se pune accent pe strategie “nimeni nu respectă pe nimeni”, calitatea serviciilor este foarte scăzută. Call-centerurile sunt la vârful piramidei, locul unde mulţi tineri care orbecăiesc ca picoli prin şaormerii de cartier viseză să ajungă. Din păcate, şi la aceste centre unde sunt preluate doleanţele clienţilor diferitelor companii, dezinteresul şi neprofesionalismul atinge grade înalte. Există, ca în orice domeniu extreme: dacă cei de la Vodafone sau Orange sunt ceva mai instruiți, cei de la companiile de cablu reprezintă nesimțirea supremă.

Iată un exemplu, relatat (trimis) de Iulia Manea, din Bucureştii Noi.

“Nu apelez serviciile de relații cu clienții decât în cazuri extreme. Nu-mi place să-i deranjez pentru simplul fapt că mă plictisesc să tastez 1,2, 3 etc și apoi aștept minute bune pe fir până primesc legătura. Dar, atunci când e cu adevărat necesar mă încumet să-i abordez.

Aseară, am sunat la Romtelecom, întrucât Dolce îmi făcea figuri. După 12 ore de muncă, nu vroiam decât să mă bag în pat, să văd ştirile de peste zi, poate să urmăresc un film. Ghinion! Imaginea televizorului se bloca, apoi dispărea cu totul şi multe alte fiţe. Sunt obișnuită cu aceste lucruri, mai ales când cartierul unde locuiesc e bântuit de vreo furtună, ori aseară în București, adia o briză caldă de sfârșit de vară.

După o “incursiune de vreo 15 minute în lumea butoanelor, în ton cu muzica oferită de Romtelecom la telefon, am reușit să vorbesc cu un angajat de la centrul de suport tehnic. O domnişoară, care, pe pariu, habar n-avea ce înseamnă tehnica. Mai întâi mă întreabă dacă-i furtună în București, în zona în care mă aflu. Mă pune să sting și să reaprind recieverul, ceea ce fac, însă fără succes. Îi explic că nu s-a umblat la televizor din momentul în care l-am stins de dimineață și până când l-am aprins în urmă cu puțin timp. “Verificați priza, poate nu face contactul bine”. O asigur că priza este funcțională pentru că restul electronicelor conectate la priza cu pricina funcționează bine mersi. În cele din urmă, mă pune să deșurubez cablul care intră în reciever, alimentat cu curent electric. M-a prostit, într-un final, să umblu acolo, să-l deșurubez, să mă chinui jumătate de oră să-l pun la loc, să mă curentez între timp, ca apoi final să constat că tot ceea ce m-a pus să fac a fost în zadar.  În urma sfaturilor prețioase, televizorul nu se mai aprinde nici măcar ca la început. O rog să trimită pe cineva de urgență pentru că urmează să plec din București și nu mă mai prinde până luni. Fără succes. Azi, sun din nou la Romtelecom. O altă fată, același speach. Am cerut un număr de telefon unde să pot suna și să întreb dacă oamenii pot veni azi. Nu se poate, mi s-a transmis, întrucât nu sunt îndrepățiți să-mi ofere astfel de informație. OK!, ”sună tu și anunță-mă când pot veni”. Nu se poate, nici așa.

Deci, care-i suportul tehnic? Suport tehnic înseamnă același lucru cu relații cu clienții? Pentru că joaca la prize și cabluri prin telefon nu se traduce ca fiind suport tehnic.

Am întrebat prietenii abonați la alte companii de cablu și mi s-a spus să stau liniștită că ”aia de la RDS&RCS” sunt cei mai nesimțiți.

De ce să stau liniștită? Mai bine spus, de ce să mă obișnuiesc cu ideea că așa trebuie să fiu tratată. Ce s-a întâmplat cu ”clientul nostru, stăpânul nostru?”
UPDATE: După necazurile şi nervii generaţi de fetele din call-center, seara a venit ca o rază de soare în plină furtună. AM primit apelul mult visat, şi în urma lui un domn de la firma de cablu care mi-a adus şi montat un nou receiever. Cât de minunat este să ai din nou televizor! Nu voi uita însă, şi nici nu voi ierta lipsa de profesionalism a celor de la suportul tehnic.

Un comentariu la “Neprofesionalismul celor de la centrele de suport tehnic”

  1. Carmen says:

    RDS&RCS sunt in top!!! Pe primul loc in topul plangerilor din partea clientilor. Sunt de o nesimtire nemaintalnita. Eu cred ca le este scris in fisa postului sa fie jigodii si nesimtiti!!!
    Ma amuz acum cand imi aduc aminte cat m-am certat cu ei la telefon.
    Am fost tare fericita in ziua in care am reusit sa reziliez contractul cu ei.

Adaugă comentariul tău:

Mesaj:

Promovează dreptatea!