Evazionişti: s-a deschis bazarul lui Gică Popescu!

 

La două luni de la data prognozată iniţial, vineri, 3 decembrie, a avut loc deschiderea centrului comercial Doldora Bazaar, unde este acţionar fostul fotbalist şi actualul om de afaceri, Gică Popescu.

Dacă ai trecut de proba tramvaiului 32, care presupune aglomeraie şi limbaj colorat, şi ai ajuns la Piaa Rahova, de acolo nu mai este mult până la complexul Doldora, care se află pe strada Pucheni.

De ce a ales Gică Popescu zona Rahova pentru o astfel de investiţie, ne spune chiar el într-un interviu acordat pentru gsp: ”Un business se poate face acolo unde întîlneşti oportunitatea. Unde poţi investi şi poţi scoate bani.”

Investiie de 10 milioane de Euro, produse chinezeşti de mâna a doua

Doldora Bazaar, care se întinde pe o suprafaţă de 12.000 metri pătraţi, dispune de 500 de spaţii destinate comercianţilor şi 200 locuri de parcare. Închirierea unui spaţiu începe de la 180 de euro pe lună, la care se adaugă plata întreţinerii, însumând lunar 50 de euro. Deci, 10 milioane de lei vechi pe lună.

În ziua deschiderii erau amenajate mai puţin de jumătate din spaţii, deşi, conform  situaţiei administratorilor, spaţiile rezervate, postată pe site-ul doldora, acestea au fost rezervate în proporie de 90%.

Promovat chiar de Gică Popescu, care deţine 25% din afacere, drept: ”cel mai mare şi mai modern complex de asemenea natură din România”, la faţa locului, complexul comercial nu este cu mult diferit de altele de acest gen. Ne referim aici la IDM, Europa, Dragonul roşu sau SIR. Ca în orice bazar, se pot găsi orice fel de produse, cele mai multe fiind made in China, dar dintre cele de o calitate cel puţin îndoielnică. Îmbrăcăminte pentru toate buzunarele: un pulover costă între 30 şi 50 de lei, o geacă de iarnă se învârte în jurul sumei de 100 de lei. Se găsesc şi produse de uz casnic şi chiar cosmetice, unele de „firmă”, altele făcând parte din categoria de produse care se pot cumpără de la metrou: ieftine şi fără o marcă foarte clară.

Pe lângă zona de piaţă, care nu era încă ocupată în ziua deschiderii, sunt şi standuri cu produse alimentare tradiţionale sau produse din carne, comercializate direct de producători.

Nu am putut să nu remarc discrepanţa, pe de o parte, între construcţia nouă, ce se vrea dotată după toate normele, între standurile unor branduri ca Murtfatlar şi, pe de altă parte, produsele din materiale a căror calitate este discutabilă după prima spălare. Mai mult decât atât, contrastul clar între hainele de firmă, tocurile şi poşetele celor care au venit la deschidere, îmbiaţi de sloganul doldora de cumpărături” şi cozile pentru câştigarea unui premiu cât de mic.
Din acest peisaj pestriţ nu putea lipsi nici ”Chaplinul” nostru autohton. Era acolo, la marea deschidere. Personajul cu pălărie neagră, care îşi poartă papagalul colorat şi cutiuţa muzicală cu sunete de demult prin centrul vechi al Bucureştiului, era acolo, printre manelişti.

Deschidere cu taraf, mici şi tombolă cu premii

Faptul că se vrea un loc de cumpărături accesibil pentru toată lumea s-a văzut şi la deschidere. Evenimentul a fost celebrat, în buna tradiţie „românească”, cu mici, cârnăciori şi un concert cu muzică manelisto-lăutărească.

Pe scena amenajată în parcarea complexului, a urcat mai întâi Taraful Aurel Ene, urmat de celebrii lăutari din Clejani.
De la deschidere nu au lipsit nici deja celebrele cozi, care par a fi nota distincă a oricărei inaugurări.
De această dată, cei care stăteau la coadă nu voiau să cumpere niciun produs la super-promoţie, ci îşi doreau să participe la tombola cu premii şi să câştige o şapcă, un breloc, un tricou.


Doldora de investiţie…

Inaugurarea centrului comercial a fost doar prima etapă a proiectului în care este implicat Gică Popescu, alături de partenerii săi de afaceri. Aceştia, la începutul anului viitor, intenţionează să demareze a doua fază a proiectului, care va presupune investiţii de 16-20 milioane de euro. Lângă Doldora Bazaar se va construi o sală de nunţi şi o piaţă agroalimentară.

Deşi, doar în această primă fază a proiectului, se estimează venituri din chirii de 150.000 de euro lunar, ne întrebăm, totuşi, cât de profitabilă va fi această afacere şi cât va rezista ea.

Deşi se visa ”Maradona businessului”, nu trebuie să uităm că Gică Petrescu are o istorie în ceea ce priveşte afacerile păguboase şi ne referim aici la hotelul din Calafat, investiţia imobiliară în zona Pipera, proiectul Şcolii de fotbal din Craiova şi exemplele ar putea continua.

Aşadar, vă întrebăm şi pe voi ce şanse dai centrului comercial Doldora Bazaar?
Silvia Ursu

 

4 Comentarii la “Evazionişti: s-a deschis bazarul lui Gică Popescu!”

  1. tache says:

    Cu siguranta are toate sansele, ca orice inseamna bazar

  2. alexandra says:

    ce tiganie! eu cred ca asta spala bani. bazarurile nu sunt investitii pentru oameni de afaceri curati. rusine, gica popescu

  3. george says:

    Nu as merge acolo niciodata. Mi-a fost sila de IDM toata viata, mii de ciori care mai de care sa te fure mai repede. haine de proasta calitate. de ce ai replica idmul?plus ca astea sunt tot timpul detinute de dubiosi. suprinzator pt gica popescu ca s-a bagat in asa ceva. imi placea omukl.

  4. arnold says:

    Ia sa vezi tiganii mei cum vin ca la pomul laudat la bazaraul lui peste prajit. in anii 90 se fura de se rupea in idm, va fi la fel la doldora. Ce hal de nume!

Adaugă comentariul tău:

Mesaj:

Promovează dreptatea!