Cum îşi tratează BCR clienţii: “gândim altfel”

Cea mai mare bancă din România nu îşi susţine renumele datorită serviciilor şi clienţilor fideli, ci trebuie să mulţumească statului şi, neapărat lui Ceauşescu, pentru facilităţile oferite şi moştenirea lăsată.
Dacă ar fi să ne luăm după performanţele Băncii Comerciale Române nu vom putea socoti instituţia vândută austriecilor de la Erste în topul celor mai oneste. Cei drept, nici între cele mai rele. Banca se simte bine undeva pe la mijloc, acolo unde dacă nu curge, pică şi treaba funcţionează pe termen lung.
Ca orice instituţie bancară care îşi desfăşoară activitatea pe plaiurile mioritice, principala activitate este „cămătăria”-dă bani împrumut şi cere înapoi cât nu face. Nici la BCR nu te prinzi din prima de marea păcăleală, că rata îţi este împănată cu fel de fel de comisioane. Afli doar dacă eşti fie insistent, fie disperat. Oricum, este greu să te lupţi cu ei, mai ales că în vâltoarea iscată în jurul OUG 50/2010, beceriştii s-au ţinut deoparte, apoi s-au făcut că intră în rândul lumii, dar au modificat contractele astfel încât ei câştigă mai bine, iar clientul pierde mai mult.
Iată cum şi-a dat seama un bucureştean că este ţepuit de banca BCR şi ce răspuns a primit.
”În urmă cu şapte ani am solicitat BCR un împrumut pentru o maşină. Aveam nevoie de 12.000 de euro, aşa că nu au dorit să-mi dea banii decât cu credit ipotecar, deşi eram client fidel, mai avusesem un credit pe care-l achitasem anticipat. Am făcut creditul, pe 10 ani, acceptând condiţiile lor nesimţite. După un an, am solicitat un credit de nevoi personale, ca să salvez apartamentul de ipotecă. Am plătit  1.300 de euro o diferenţă, la care se adăugau alţi 2.000 de euro, bani plătiţi într-un an de credit. Rata era de 168 de euro. Am făcut, aşadar, un alt credit, alte comisioane, dobândă 11,5%. Tot pe 10 ani. Rata lunară a fost de 172 de euro, deşi suma era mai mică. În toiul nebuniei cu OUG 50 am fost solicitat de ofiţerul de credit, o doamnă, (m-a sunat de nenumărate ori, mi-a scris pe e-mail) să schimb contractul şi să optez „pentru rată cu dobândă fixă, că să fiţi protejat de fluctuaţiile cursului euro/leu”. O gogoaşă pe care eu am acceptat-o mai mult ca să scap de insistenţa ei. Între altele, duduia mi-a promis că vor dispărea, aşa cum decisese Guvernul, şi comisioanele ilegale care erau incluse în rată. Am zis OK şi m-am ales cu o rată de 182 de euro. Numai comisionul de administrare este de 33 de euro. Recent, am solicitat doamnei de la bancă să refacă toate calculele şi să revin astfel la rata iniţială care era cu 10 euro mai mică. Ştiu, poate părea meschin, dar puşi laolaltă acei bani sunt aproape de o mie de euro. Bani pe care-i dau degeaba mai ales că situaţia, cel puţin la nivel de curs, nu s-a modificat substanţial în ultimii doi-trei ani. Nu am făcut solicitarea asta neapărat pentru bani, dar m-am simţit înşelat şi am dorit ca acest lucru să dispară din relaţia mea cu creditorul. Mi s-a răspuns că nu mă pot ajuta, că acele comisioane, eliminate de OUG 50, „nu le socotim ilegale, pentru că le-am dat o altă denumire”. Iată aşadar, cum este răsplătit un client fidel, care şi-a achitat ratele de fiecare dată la zi şi care s-a hotărât să schimbe tactica.

Scandalul de la BCR Iaşi

Un alt caz, un adevărat scandal care a zguduit BCR toamna trecută (nu a fost semnalat în presa centrală pe motiv de publicitate), a izbucnit la Iaşi. Carmen Gabriela Andronache, fost director al unei sucursale a BCR, a povestit manevrele şi fraudele care se fac în numele celei mai mari bănci din România.
Povestea, incredibilă, o aflaţi aici.
Contract cu clauze abuzive.

Dan Micu

18 Comentarii la “Cum îşi tratează BCR clienţii: “gândim altfel””

  1. silla says:

    BCR – cei mai hoti si nesuferiti.

  2. doru p says:

    Camatarii astia de la BCR sunt mai rai ca Nutu si Sile Camataru. Macar aia daca nu plateai te luau un pic la omor si scapai. Astia de la BCR nu se lasa pana nu te baga in mormant.

  3. mariaronina says:

    Mergeti in instanta! Nu va lasati.

  4. Ja rule says:

    Exista posibilitatea ca sa dai in judecata ofiterul de credit. Cel care te-a pacalit sa semnezi niste acte in defavoarea ta? Sigur fac asta ca sa ia apoi cominioane grase ca au facut planul. Nu? As dori sa stiu daca pot sa intentez o actiune penala impotriva celei care m-a pacalit cu actele aditionale?

  5. AvocatMihai says:

    @Ja rule. Se poate, dar este mai dificil de demonstrat vinovatia persoanei care spuneti ca v-a inselat. Pentru mai multe sanse de reusita, ar trebui sa va indreptati actiunea impotriva institutiei. Puteti solicita in intsnta ca institutia sa va despagubeasca, plus o actiune impotriva persoanei.

  6. sihuart says:

    Nevoia de a face un credit este similara cu cea unui om care merge prin desert. daca nu are apa, moare. Daca nu avem bani, nu traim. Ca sa traiam normal, ajungem la mana bancilor. Iar bancherii atat asteapta. Pentru un strop, iti vor lua inapoi oceane.

  7. iordan says:

    Am cunoscut un tip tare smecher care a dat BCR-ului o teapa de 3 milioane de euro. A facut o firma de transport si constructii, a facut poze la niste camioane si autocare smechere, a luat un teren pe trei lei, le-a pus gaj si acum e smecget tare in Florida.
    Cum a facut?
    A dat spaga la expertul bancii. Bineinteles, banca nu pierde. A trecut banii pe mai multe conturi. Ciupeste de ici, de colo, pana isi scot parleala.

  8. nastasia says:

    Citind povestea spusa de iordan m-a fulgerat o idee: cum naiba se face ca toti escrocii Romaniei se aduna in Florida? Ala, Necolaiciuc, de a furat CFR-ul, tot acolo, Borcea de la Dinamo, Paunescu ala cu B1, toti escrocii romani sunt in Florida.

  9. vortex says:

    Imi place cand aud (aflu) de romani care se chinuie! Ca sunt furati, inselati, umiliti, batuti! Iubesc aceste stiri. Ca si pe aceasta. Pentru ca numai asa isi pot da seama de faptul ca sunt prosti si ca accepta toate nenorocirile

  10. tresor says:

    Astia de la BCR se poarta urat nu doar cu clientii, ci si cu proprii angajati. Sunt fete care abia daca au 10 milioane salariu si muncesc la ghiseu si cate 9 ore pe zi. Niste ordinari!

  11. Cineva says:

    Eu nu pot sa inteleg, cum un contract de credit in care e stipulat ca nu se modifica dobanda pana la finalul creditului, dupa aplicarea OUG 50/2010, comisionul de administrare a fost asimilat de dobanda. Ca rezultat, procendul dobanzii a crescut, iar legea din Romania, prin reprezentati lor, nu-ti permit sa te aperi de hoti, ci chiar pun si ei piciorul pe capul tau.

  12. jiji becali says:

    Nu mai bine de mine ca tin banii la saltea? Acum, de cand cu criza s-a mai lasat, pot sa-i bag char si sub perna. Incap toti! Sa moara dumanii mei de la BCR si BRD! E bine?

  13. yo says:

    Rusine BCR!

  14. albastru de metil says:

    Eu le-as pune un fitil. Are cineva un foc?

  15. maria says:

    BCR – ul = camatari cu acte in regula , sa va fie rusine !!! va bateti joc de clientii buni platnici !!

  16. Scrisoarea unui fost angajat BCR- semnaleaza hotiile si inselaciunile din BCR says:

    From: Liliana Gaga
    Sent: Thursday, July 16, 2009 1:48 PM
    To: Sorin Cristinel Mititelu
    Cc: Martin Skopek ; Martin Skopek – External Mail; Dominic Bruynseels
    Subject: GREU, TRIST DE CREZUT DAR ADEVARAT

    Buna ziua,

    Ma bucur tare mult ca ni se da posibilitatea exprimarii neclaritatilor din BCR.
    Stiu a-ti spus ca BCR nu se asteapta sa creada ca ingrijorarea angajatului poate fi adevarata dar eu va intreb sincer…. noi salariatii de jos fara nici un fel de relatii care muncim ca sa traim, ne permitem sa spunem ceva?

    De la inceputul carierei mele in BCR am spus de multe ori de fata cu colegele ca voi trimite mail catre Domnul Presedinte al BCR pentru ca nu este firesc ce se intampla.
    Ma refer la vanzarile negative …. La unele din ele suntem obligati sa participam….dar ne asculta cineva?
    Ceea ce caută BCR să elimine sunt “costurile rele”, costuri care rezultă din ineficienţă sau care nu aduc valoare pentru clienţii noştri. BCR doreşte să protejeze “costurile bune” – costuri cu oameni şi procese eficiente, costuri care generează, în mod direct şi sigur, venituri.

    Profitul BCR si luam pe sectoare, din data de 01.10.2008 – 30.06.2009

    Pensiile PILON 3 care sunt facute 90% la negru….. facute cu buna credinta de noi angajatii numai pentru atingerea targhetului. Pensiile acestea au fost facute numai cu buletinul la toate cunostiintele angajatiilor si la clienti specificandu-le ca nu sunt obligati sa plateasca nimic. Dar tinta trebuie atinsa si prima luata. Multe pensii BCR prudent facultative au fost facute si fara instiintarea clientului, la fel cum am facut si la BPL. Primul lucru pe care l-am primit in aceasta unitate a fost teancul de formulare BLP si Pensii spunandumi-se foarte clar ca trebuie sa le aduc cu buletinele aferente si asigurandu-ma totodata ca acesti oameni care semneaza nu sunt obligati sa plateasca. DE ATUNCI AM VRUT SA INFORMEZ CONDUCEREA.
    – cheltuiala bancii este foarte mare tinand cont de profitul mic pentru sper ca macar 5% din pensii sa fie reale si clientul cotizeze mai departe iar pierderea este urmatoarea: formulare de pensii, hartie pt xerox buletin 2 exemplare, plic trimis la asigurari + posta

    Banca pentru locuinte …. Facute exact la fel pana in decembrie….trebuia atinsa tinta….cheltuieli la fel foarte mari.
    Din semestrul 1 al anului 2009 s-a cerut comisionul de 1% deschidere ….. cum multi dintre noi nu credeam in produse bineinteles ca nu le putem vinde ( mentionez ca d-na directoare de sector spunea ca este un produs prost )…..dar nu este nici o problema pentru ca s-a gasit varianta de a ne lua prima…..consilierii fac bpl 210, asta insemnand platirea comisionului….deci s-a pus pe tinta
    MENTIONEZ FAPTUL CA D-NA ARETA A CERUT ACEST LUCRU NU AM NICI O DOVADA SCRISA DIN PACATE …..CULMEA IRONIEI…..A PLECAT SI IN AMERICA . Laurentia ne-a obligat spunandu-le ca nu este corect sa platesca doar ea si ca ne cere acest lucru pentru ca d-na Areta i-a cerut. Toata lumea din BCR SECTOR 5 stie acest lucru. Multi nu am avut bani sa platim comisionul dar ce conteaza…..oricum il ai in tinta daca nu ii trimite mail Dl Catavei cu cei fara vanzari si daca esti dat afara? D-na director s-a oferit sa ne dea imprumut sa facem BPL si ca chiar pe suma mai mare daca vrem.

    Asset…..offf ce bine este sa ai bani. Nu te mai chinui ca Tanta sa-l prezinti frumos …..ai salariu mare si ii poti face oricand mamei sau de ce nu chiar pe numele femeii de serviciu??? Colega mea MARIANA DINU A FACUT ACEST LUCRU….suma de 3500 ron, ai asigurat si un investitor si prima vine….trece semestrul si dupa data de 3 ceri rascumpararea lui….

    Salariata respectiva a fost concediata disciplinar pentru ca a avut curajul de a semnala realitatea lui Dominic Bruynseels, presedinte BCR.
    DIN PACATE, NU ISI INCHIPUIA FAPTUL CA DOMINIC BRUYNSEELS AVEA CUNOSTINTA DE FALSURILE FACUTE PE NUMELE CLIENTILOR, IN CARDASIE CU DIRECTORII JUDETENI SI REGIONALI , IN SCOPUL DE A RAPORTA PROFITURI FICTIVE LA ERSTE.

  17. iulian says:

    intr-o zi de sambata in jurul orei 11 m-am prezentat la o sucursala BCR din bucuresti pt a-mi plati rata…intru in banca..un paznic lenevea pe un scaun, o casiera isi facea unghiile,asa ca intru intr-o anticamera unde luam de obicei legatura cu angajatii care-mi faceau operatiunile…acolo NIMENI…ma intorc la paznic si-l intreb daca lucreaza cineva pe acolo?se intoarce cu mine in anticamera spunandu-mi ca azi sunt la serv un baiat si o fata…intra cu mine acolo,dar negasind pe nimeni se indreapta catre un birou din spate deschide o usa si ce sa vezi???Unul o calarea pe una …se ridica ei foarte tulburati,ea cu parul ravasit,cu nasturii la camasa descheiati, ridicandu-si fusta, iar EL incheindu-se la slit, vin la mine si ma intreaba CE DORESC?Hahaha…i-am deranjat pe cei care-mi administreaza conturile…uitasem pur si simplu de ce am venit…Halal angajati…

  18. Ungureanu says:

    Referitor la atitudinea BCR fata de clientii care si-au achitat in mod constiincios ratele la credite si modul cum intelege sa respecte prevederile legale referitoare la sesizari si termene, alaturat postez o corespodenta electronica:
    From:
    Sent: Friday, August 22, 2014 10:45 AM
    To: ‘contact.center@bcr.ro’
    Subject: FW: FW: radiere ipoteca [#244903]

    Buna ziua,
    Referitor la sesizarea cu numarul 7082293/09.07.2013, mentionez ca pana in prezent nu am primit nici un raspuns, cu toate ca aspectele semnalate erau destul de clare si nu necesitau o cercetare suplimentara, iar termenul legal a fost depasit.
    In consecinta, rog ca acest aspect sa fie adus la cunostinta conducerii bancii pentru a dispune masurile de intrare in legalitate.
    Cu multumiri,

    From: Contact Center BCR [mailto:contact.center@bcr.ro]
    Sent: Sunday, July 13, 2014 2:04 AM
    To:
    Subject: Re: FW: radiere ipoteca [#244903]

    Banca Comerciala Romana
    InfoBCR
    Stimate Domnule ,
    Va multumim pentru mesajul trimis. In egala masura, ne cerem scuze pentru raspunsul intarziat.
    Va asiguram ca am inregistrat sesizarea dumneavoastra si ca am inaintat-o departamentului in masura sa se ocupe de solutionarea acesteia.
    Numarul de inregistrare a sesizarii este 7082293. Termenul de raspuns este de 30 de zile calendaristice de la data inregistrarii acesteia. In functie de complexitatea sesizarii efectuate, daca este cazul, termenul poate fi prelungit.
    Veti primi un raspuns scris imediat ce sesizarea va fi solutionata.
    Pentru informatii suplimentare contactati InfoBCR, disponibil non-stop, la numerele de telefon 0800 801 227 (gratuit din orice retea nationala) sau 021 407 42 00 (tarif normal, din tara si strainatate) sau prin e-mail la contact.center@bcr.ro.
    Cu respect,
    Andreea – Viviana Dumitru
    InfoBCR
    ****************************************************************

    –Original Message–
    From:
    Date: 7/11/2014 8:12:56 AM
    To: Contact.Center@bcr.ro
    Subject: FW: radiere ipoteca [#244903]
    Buna dimineata,
    Numele:
    CNP:
    Adresa corespondenta:
    Astept solutionare legala si operativa, intrucat termenul de 10 zile a fost deposit cu mult, iar prelungirea duratei inseamna scoaterea imobilului din circuitul civil,fara temei juridic si marirea prejudiciului suferit de constituitorul ipotecii imobiliare, prejudiciu care nu mai poate fi recuperat decat prin actiune in instanta.
    Cu multumiri,
    From: Contact Center BCR [mailto:contact.center@bcr.ro]
    Sent: Friday, July 11, 2014 5:22 AM
    To:
    Subject: Re: radiere ipoteca [#244903]

    Banca Comerciala Romana
    InfoBCR
    Stimate Domnule,
    Va multumim pentru mesajul trimis. In egala masura, ne cerem scuze pentru raspunsul intarziat.
    Pentru a transmite situatia semnalata de dumneavoastra catre departamentul in masura sa efectueze verificarile necesare si sa o solutioneze, va rugam sa reveniti cu un mesaj in care sa ne comunicati urmatoarele date:
    – numele dumneavoastra complet;
    – CNP-ul;
    – numarul de telefon de contact;
    – adresa de corespondenta, in cazul in care doriti sa primiti raspunsul scris in acest mod.
    Va multumim pentru intelegere.
    Pentru informatii suplimentare contactati InfoBCR, disponibil non-stop, la numerele de telefon 0800 801 227 (gratuit din orice retea nationala) sau 021 407 42 00 (tarif normal, din tara si strainatate) sau prin e-mail la contact.center@bcr.ro.
    Cu respect,
    Andreea – Viviana Dumitru
    InfoBCR
    ************************************************

    –Original Message–
    From:
    Date: 7/9/2014 4:22:13 PM
    To: Contact.Center@bcr.ro
    Subject: radiere ipoteca
    Buna ziua,
    Subsemnatul ………………………………. , in data de 16.06.2014, prin chitantele nr.2014061600011272 si nr.201406100011272, am achitat anticipat integral creditele luate de la dumnevoastra, prin sucursala Grivita, de mine si sotia mea , garantate ipotecar cu un apartament din Bucuresti,str……………nr…… Intrucat functionarii dumneavoastra nu m-au lamurit cu privire la radierea ipotecii, ci m-au indrumat catre notariat care tergiverseaza efectuarea operatiunii respective, fapt de natura sa-mi produca prejudicii, m-am adresat unui specialist in domeniu care mi-a comunicat ca in speta de fata sunt aplicabile dispozitiile Noului Cod Civil, art.2419.
    Potrivit dispozitiilor, acestui articol:”in cel mult 10 zile de la data la care obligatia garantata ipotecar a fost platita, creditorul ipotecar este obligat sa ceara operatorului arhivei radierea ipotecii. Creditorul ipotecar care omite sa solicite radierea ipotecii raspunde pentru prejudiciile directe sau indirecte aduse debitorului si constitutitorului ipotecii. In acest caz , valoarea daunelor-interese ce urmeaza a fi platite nu poate fi mai mica decat echivalentul in lei al sumei de 500 de euro”.
    In acest context, solicit ca B.C.R., Sucursala Grivita, in calitate de creditor ipotecar, sa solicite imediat, Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara Bucuresti radierea ipotecii pentru imobilul din municipiul Bucuresti, str.Aleea Baiut nr.13,bl.A34, sc.2,et.2, ap.23,sector 6, imobil ce face obiectul contractului de ipoteca, intrucat obligatiile dintre mine ,sotia mea si dumneavoastra au incetat de la data achitarii integrale a creditului.
    Intrucat pe perioada creditului am avut o relatia contractuala buna si fara sincope,sper intr-o rezolvare legala si amiabila a solicitarii de mai sus.
    In caz contrar,sunt nevoit sa apelez la prevederile art.34 alin.2 din Legea nr.82/1991, modificata si republicata prin OUG nr.37/2011, din care rezulta faptul ca institutiile de credit sunt persoane juridice de interes public, in intelesul art.145 C.pen., iar lucratorii acestora asimilati functionarilor publici si sa actionez in instanta Banca/persoana insarcinata in institutia dumneavoastra sa solicite Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara, in termenul prevazut de art.2419 Cod Civil radierea ipotecii si care nu a efectuat aceasta operatiune, pentru abuz in serviciu contra itereselor persoanelor, fapta prevazuta si pedepsita de art.246 C.Pen.
    Fata de cele de mai sus, rog dispuneti.

Adaugă comentariul tău:

Mesaj:

Promovează dreptatea!