Cele mai rele companii. Romtelecom și RCS-RDS

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a înregistrat anul trecut 51.245 de reclamaţii, cele mai numeroase vizând serviciile de telefonie fixă şi mobilă.

În topul celor mai reclamate produse şi servicii, pe primul loc se află serviciile de telefonie fixă şi mobilă cu 4.920 de sesizări primite.

Pe locul secund şi cel următor s-au situat serviciile de utilităţi publice (furnizarea de energie electrică) şi cele de televiziune prin cablu (CATV) cu 2.265 reclamaţii şi, respectiv, 2.121. Vorbim de o statistică realizată pe întregul an 2011.

 

Între acestea, lider la capitolul telefonie fixă și mobilă s-a detașat Romtelecom, la utilități publice, Enel, iar la servicii de transmitere a semnalului TV prin cablu, compania RCS-RDS. Romtelecom este lider și la reclamațiile privind serviciile de furnizare a semnalului de Internet. Dintre cei doi mari operatori de telefoni mobilă, Orange și Vodafone, cele mai reclamate servicii au avut ca obiect încărcarea la nota de plată. Campion este Vodafone.

Serviciile de furnizare Internet au primit 1.998 reclamaţii, în timp ce creditele bancare au nemulţumit 1.539 de consumatori, iar serviciile de furnizare a energiei termice – 1.461. La bănci, cele mai proaste servicii sunt, potrivit reclamațiilor, la BCR, Millenium și Raiffeisen.

Potrivit secretarului de stat Constantin Cerbulescu, președintele ANPC, aproximativ 20 – 25% din reclamaţiile primite de comisarii ANPC în decursul unui an, fie direct, fie telefonic, online sau prin intermediul organizaţiilor neguvernamentale, sunt nefondate sau nesusţinute de de acte doveditoare, cum ar fi bonurile fiscale sau facturile
.
Termenul de rezolvare a unei reclamaţii este de 30 de zile, dar în situaţii de urgenţă când este implicată sănătatea publică, fiind vorba despre alimente sau servicii de alimentaţie publică, comisarii ANPC acţionează imediat, în “câteva ore”. Anul trecut, pentru nerespectarea prevederilor legale privind drepturile consumatorilor, ANPC a aplicat agenţilor economici sancţiuni în valoare totală de peste 50 milioane euro.

La început lapte și miere, apoi nesimțire 

Trebuie să menționăm că Romtelecom, Enel, RCS-RDS sunt companiile cele mai reclamate și pentru că furnizează servicii către milioane de români, rata de nemulțumire fiind, raportată la aria de răspândire, fiind destul de redusă. Asta nu înseamnă că acele companii nu fac prostii și nu își bat joc de proprii clienți pe care îi ademenesc cu oferte mincinoase, apoi se comportă ca și cum clientul este sclavul companiei și nu invers.
Iată principalele dezavantaje ale unui român abonat al marilor companii care au pus monopol pe piața serviciilor:

  • Birocrație și obrăznicie. Ca să renunți la serviciile unei companii, fie că este furnizoare de servicii de telefonie, cablu TV sau internet, trebuie să faci mai multe cereri, te duc cu vorba, până ți se acrește. În plus, caută să te amâne cu înregistrarea cererii cât să înceapă luna următoare pentru a mai plăti în plus încă o factură.
  • În cele mai multe cazuri, renunțarea a un serviciu implică și plata unei așa-zise despăgubiri, o solicitare ILEGALĂ. Nu acceptați așa ceva, nu au dreptul acesta (chiar dacă este stiplulat în contract) și puteți câștiga în instanță.
  • De cele mai multe ori, marile companii sunt înțelese între ele și și-au împărțt zonele de influență. Asta funcționează, mai ales, în cazul furnizorilor de cablu TV. Pur și simplu nu poți renunța la ”cablu” inițial deoarece în zona ta nu vine niciun alt furnizor. Sau dacă îl convingi, cere prețuri exorbitante.
  • Lupta în telefonia mobilă. În competiția Orange-Vodafone, ultima pierde. O spun numărul de români care au depus reclamații la ANPC, deși serviciile oferite sunt aproape identice. Cei de la Vodafone păcătuiesc cu o indiferență a oamenilor de la tejghea (neimplicați) și cu umflarea facturii (plângeri numeroase). Grație unor promoții mai clare și mai bine explicate, cei de la Orange au un plus în ceea ce privește portarea.
  • Amenințările. Pentru că se socotesc puternici, iar clientul este pentru aceste companii un simplu sclav, marii furnizori de servicii impun o relație foarte autoritară. Dacă nu plătești în termenul indicat de ei, ești somat de parcă ai fi un trădător de țară pe timp de război. Cei mai aprigi și nesimțiți în acest caz sunt cei de la GDF SUEZ Energy, companie de distribuție a gazului metan.
  • Oferta viteză de download pe internet este mincinoasă. Mai toți furnizorii de servicii de internet au în ofertă produse excepționale. Asta doar pe hârtie, deoarece viteza de 100 MB promisă de mai toți operatorii nu poate fi atinsă decât în condiții ideale. Ca o comparație, să mergi pe autostrada București – Constanța cu 130 de km/h, viteză constantă, fără ca în trafic să fie vreun obstacol (curve, denivelări) sau, mai important, alți participanți la trafic. Așa că este exclusă din start această varinată. O viteză medie este undeva la jumătate, sau chiar la 25 la sută din promisiunea făcută.
  • Promoțiile și ofertele mincinoase. Acestea sunt cele mai des întânite și în alte servicii cum ar fi turism, retail sau service-uri auto. Pentru că amenzile sunt mici sau românii preferă să pltească și să înghită-n sec, în aceste domenii jaful tinde să devină o regulă.

VerticalNews vă îndeamnă să reclamați online orice anomalie a acestor servicii!

4 Comentarii la “Cele mai rele companii. Romtelecom și RCS-RDS”

  1. Mihai says:

    Buna ziua!! La data de 1/04/2012 mi-a expirat contractul de colaborare dintre mine si Romtelecom.La data de 03/05/2012 am mers la Romtelecom SA Arges, Pitesti pentru reanoirea unui nou contract de colaborare.Pentru a putea reanoi contractul am achitat suma restanta de 239,19 Ron pe ultimele doua luni care nu le platisem din cauza unor probleme familiare.Dupa ce am reanoit si modificat contractul Doamna operator ma informat ca in aproximativ doua ore imi va restabili din nou serviciul de internet care-l aveam suspendat pentru neplata.Nerabdator am asteptat in zadar pana a doua zi…Timp de 7-8 zile am sunat la Relatii cu Clienti la nr de tl 1930 pentru a le aduce la cunostinte ca inca nu sunt conectat la reteaua de internet.Dupa o multitudine de convorbiri telefoanice date stimatii Domnii si Doamne operatori/-oare nu mi-au dat un raspuns concret care ar fi problema neconectari..au invocat diferite pretexte….(..sa mai astept ca se va remedia situatia in cel mai scurt timp,ba ca este o defectiune tehnica in sistem,ba ca este o problema la un soft….etc)..A noua zi am plecat din tara…dupa zeci de telefoane date la Relati cu Clienti am mai revenit cu un ultim telefon spunand cu parere de rau ca trebuie sa reziliez contractul de colaborare pentru nerespectarea obligaţiilor asumate prin prezentul contract din partea SC Romtelecom care imi dă dreptul ca parte lezata de a cere rezilierea contractului.Stiu ca pot rezilia contractul in cel mult 30 de zile calendaristice de la reanoire…Am asteptat opt zile cu parere de rau….in special ca am pierdut nr de tl fix.In prezent SC Romtelecom imi trimite facturi pentru plata lunara a abonamentului cu sume uriase la care eu am renuntat a opta zi dupa prelungirea contractului.Mama mea sufera de afectiuni cardiace,nu i a picat bine vazand atatea facturi cu taxe uriase pentru un serviciu inexistent…Am asteptat opt zile,nici macar nu au reusit sa ma reconecteze la serviciul de internet.De ce sa platesc aceste facturi pentru un serviciu de care nu m-am folosit?.Nu am putut sa navighez pe internet,nu am consumat nici un Kilobit,Megabit,Gigabit s-au macar un inpuls pe telefonul fix.Am nevoie de ajutorul Dumneavoastra..Va rog frumos spuneti-mi ce trebue sa fac pentru a rezolva aceasta problema.Trebuie sa merg la OPC s-au sa consult un avocat?…poate si de ce nu serciciile MAXMEDIA pentru a face publica aceasta problema.Putina reclama in prag de toamna nu strica. O zi buna…Multumesc frumos!

  2. Stan Mirela says:

    V-as ruga sa tineti cont ca din data de 24 sept nu imi functioneaza linia telefonica ,nici un angajat nu se deranjeaza sa faca vreo miscare ..doar sa le vorbeasca urat clientilor…
    Astazi am sunat la 1930 si am constatat cu stupoare ca,la celalalt capat al firului se afla un “d-sor” fara bun simt,crescut in lanul de porumb,la capatul unui lant legat de gatul vacii..LAURENTIU SIRUSE pe numele sau(daca am inteles bine..a tinut sa tipe pe tot parcursul convorbirii…numai cand sa isi spuna numele,isi pierduse glasul)
    Sper sa luati act de RECLAMATIA mea..plangere am facut si la OPC(si in legatura cu lipsa voastra de bun simt drept urmare pt care stam de 3 sapt fara tel fix)..asta ramane la aprecierea voastra…Daca nu luati masuri,tinem sa credem,ca aceeasi tip de “oameni” se afla in marea firma ROMTELECOM de la call-center-isti pana la conducere…fara exceptie!
    Multumesc pt nimic,deocamdata!!!
    Astept urm factura,cu cva de plata …pt a putea depune dosarul in instanta(am si inregistrarea convorbirii)-Tin sa mentionez, ca se vaintampla acest lucru,daca nu ve-ti lua masuri pana cel tarziu 06.10.2012

  3. Gigi Talent says:

    Ii urasc pe cei de la Vodafone! Este o fatuca, Lavinia, la reprezentanta lor de la mall Băneasa care te face sa te urci pe perete cât este de stupide si rău voitoare. Am pierdut multi bani din pricina ei….

  4. Cristian says:

    Azi dau dreptate tuturor celor care au ceva de spus impotriva acestei companii numite “romtelecom”. Tocmai ce am vorbit cu o “angajata” a acestei firme care a apucat sa isi spuna numele, Liliana Vanca, inainte de a-i spune eu ca incepand cu aceasta zi, nu mai sunt abonat romtelecom.( presupunem ca acesta este intr-adevar numele real al dansei.)
    Dupa ce a aflat acest lucru “nu a mai putut” sa imi dea nici o alta lamurire referitoare la solicitarile mele, recomandandu-mi in schimb sa astept ultima factura ce se v-a emite pe 26 decembrie 2013. Abia am apucat sa-i transmit un “multumesc” ironic ca a si inchis convorbirea.
    Romtelecom, la asa angajati,asa viitor vei avea!!

Adaugă comentariul tău:

Mesaj:

Promovează dreptatea!