Ai grijă unde îţi repari maşina! Pericol de moarte

service_vericanewsÎn trecutul nu foarte îndepărtat, meseria de mecanic auto reprezenta chiar o brăţară de aur. Pe vremurile comuniste, când banala Dacie costa mai mult decât un apartament, mecanicul auto era asimilat, ca importanţă, cu dentistul sau învăţătoarea copiilor. Dacă nu cumva chiar mai mult!

De la Revoluţie încoace însă, românii s-au obişnuit să se plimbe în maşini fabricate în Occident, chit că acestea sunt şi scumpe, şi păguboase. Numărul mare de rable care inundă zilnic şoselele României a generat o adevărată nebunie: aproape că nu mai există colţişor de stradă sau cartier în care să nu funcţioneze un mic service auto. Trei cutii de scule, două elevatoare, cinci baroase, un compresor şi un levier sunt suficiente pentru a deschide un atelier în care românii se înghesuie deja să repare “cazanele”. Bineînţeles, “mecanicii”-foşti frizeri tăietori de frunze la câini- se specializează pe loc, în timpul practicii. Nici nu mai au de făcut mari inginerii, deoarece în majoritatea cazurilor piesele defecte se înlocuiesc. Neapărat cu unele de origine dubioasă (aftermarket sau dezmembrări), de dragul revenirii la service.
Aşadar, numărul service-urilor auto de cartier s-au înmulţit, iar RAR (Registrul Auto Român), autoritatea care reglementează acest sector extrem de dinamic, s-a trezit inundată de plângeri.
În urma unul control-maraton, efectuat în ultimele două luni, doar în Bucureşti şi Ilfov au fost închise peste 200 de asemenea ateliere (din 665 controlate !!!), cele mai multe funcţionând ILEGAL ! Adică nu aveau nici măcar autorizaţie, darămite autoritate ! Şi ce este mai grav, majoritatea insistau pe reparaţii şi intervenţii la sistemul de frânare şi la cel de rulare…

Intervine RAR cu parul, dar şi cu sfaturi

RAR atrage atenţia posesorilor de autovehicule să fie foarte atenţi atunci când aleg service-ul în care îşi duc maşina la reparat. Inspectorii spun că ofertele de pe piaţă care promit reparaţii rapide şi ieftine sunt, de obicei, o capcană pentru că acele service-uri nu dispun de capabilitatea tehnică specifică care să ateste calitatea reparaţiilor efectuate.

Printre neregulile cele mai frecvente ce-i pândesc pe români în asemenea aşa-zis service-uri se numără lipsa unei garanţii (atât pentru piesă, cât şi pentru calitatea serviciului), avarierea altor componente ale maşinii, solicitarea ca plata să se efectueze doar cash, lipsa se profesionalism. De asemenea, peste 65 la sută din piese sunt falsuri de proastă calitate .

Cum se poate recunoaşte uşor un « mecanic» ?

Îţi va spune că: piesa înlocuită va fi aruncată (normal este să ţi-o returneze), că mecanicul care a reparat maşina înaintea lui a fost un « cârpaci », că nu puteţi asista la reparaţie, că nu se dă garanţie, nici factură. Dacă se întâmplă doar una dintre ipostazele menţionate, fugiţi !

Un studiu efectuat de VerticalNews, pe un eşention de aproape o mie de persoane, a evidenţiat faptul că românii sunt total nemulţumiţi de calitatea reparaţiilor într-un service auto de cartier. În special cei care aleg atelierul după ureche, neinformându-se corespunzător.

Adaugă comentariul tău:

Mesaj:

Promovează dreptatea!