Accidentele mortale provocate în România costă 4 miliarde de euro

 

accident_verticalnews3Dacă ar fi ca responsabilii de bunul mers al transportului şi de întreţinerea şoselelor din România, Ministerul Transporturilor şi, mai cu seamă CNADR, să plătească pentru neglijență și incompetență, cele două instituţii ar avea destul de dat. Luând în considerare ultimele statistici, cel puţin o treime dintre accidentele cu urmări foarte grave înregistrate în România sunt cauzate de starea precară a drumurilor.

Nota de plată achitată de români anul trecut în urma accidentelor rutiere a fost de peste 4 miliarde de euro (!), sumă indicată într-un raport întocmit în urmă cu câteva luni de experţi ai Băncii Mondiale.


Studiul indică faptul că în 2015, în accidentele petrecute pe şoselele din România şi-au pierdut viaţa aproape 3.000 de oameni, costul economic (calculat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, Eurostat şi Banca Mondială) per deces fiind de peste 800.000 de euro (!), în condiţiile în care produsul intern brut este de 11.700 de euro.

Din cauza acestor tragedii, în parte provocate şi de starea precară a drumurilor (inclusiv a slabei iluminări), România se află pe un nedorit loc cinci într-un clasament oarecum regional care cuprinde statele din Europe şi Asia Centrală, se mai arată în studiul citat.

O altă cercetare scoate la iveală faptul că România este statul din UE cu cele mai proaste şosele şi că din acest motiv transportatorii europeni evită pe cât de mult incursiunile în ţară. Paguba statului în acest caz este, de asemenea, tot de 4 miliarde de euro!

Citiţi şi Ministerul şi CNADR să plătească pentru accidentele nocturne ale românilor.

Lider al acestei „regiuni” este Rusia, unde accidentele rutiere costă, anual, peste 30 miliarde de dolari, fiecare din cele 34.506 de decese anuale costând câte un milion de euro.

Proastele drumuri româneşti, (re)cunoscute

“Condiţiile nesigure de trafic au implicaţii negative majore asupra economiilor şi sănătatea societăţii. Tratarea victimelor accidentelor rutiere se dovedeşte a fi o povară foarte grea asupra serviciilor sociale din aceste ţări. Accidentele rutiere reprezintă o cauză majora a deceselor şi invalidităţii, afectând, în special, tinerii şi persoanele apte de muncă. Condiţii, din păcate, sunt numeroase: distanţele dintre localităţi sunt mai mari, semnalizările necorespunzătoare, şosele fără un standard adecvat”, a exemplificat Abdo Yazbeck, manager al departamentului de Sănătate al Băncii Mondiale.

Adaugă comentariul tău:

Mesaj:

Promovează dreptatea!